Pentru că au trecut trei luni de la naşterea lui Dinu ţin să explic cum merg lucrurile la nivel local... în legătură cu acordarea alocaţiilor şi indemnizaţiei.
1. Alocaţia la naştere (230 lei)
Acte necesare:
- cerere tip de la Serviciul de Asistenţă Socială (fosta creşă din cartierul Tudor Vladimirescu)
- actul de identitate al mamei – copie şi original;
- certificatul de naştere al copilului nou-născut - copie şi original;
- copiile de pe certificatele de naştere ale copiilor născuţi anterior;
- adeverinţă (negaţie) – în cazul în care naşterea a fost înregistrată în altă localitate decât în cea în care domiciliază mama, din care să rezulte că nu a beneficiat de alocaţia pentru copilul nou-născut.
- cerere tip de la Serviciul de Asistenţă Socială (fosta creşă din cartierul Tudor Vladimirescu)
- actul de identitate al mamei – copie şi original;
- certificatul de naştere al copilului nou-născut - copie şi original;
- copiile de pe certificatele de naştere ale copiilor născuţi anterior;
- adeverinţă (negaţie) – în cazul în care naşterea a fost înregistrată în altă localitate decât în cea în care domiciliază mama, din care să rezulte că nu a beneficiat de alocaţia pentru copilul nou-născut.
Dinu s-a născut în 29 mai, tatăl a depus actele pe 2 iunie. În 20 august am primit înştiinţare că putem merge după bani.
În legătură cu adeverinţa de negaţie şi la noi a fost cazul. Dinu s-a născut în Braşov, după ce i-a făcut tati certificatul de naştere a fost la Asistenţa Socială Braşov pentru a primi această adeverinţă.
2. Trusoul de nou-născut (150 lei)
Acte necesare:
- cerere tip;
- declaraţie pe propria răspundere privind nesolicitarea anterioara a contravalorii în lei a trusoului pentru nou-născuţi;
- act de identitate solicitant (original şi copie);
- act de identitate celălalt părinte (copie);
- certificat naştere copil (original şi copie).
- declaraţie pe propria răspundere privind nesolicitarea anterioara a contravalorii în lei a trusoului pentru nou-născuţi;
- act de identitate solicitant (original şi copie);
- act de identitate celălalt părinte (copie);
- certificat naştere copil (original şi copie).
Actele pentru trusou le-a depus tatăl copilului tot în 2 iunie. În 11 iunie am primit decizia semnată de primarul Făgăraşului şi care ne înştiinţa că în 30 de zile putem ridica banii. Ete na, că n-a fost aşa. Abia în 24 august deci la mai bine de 60 de zile de la decizie, am primit banii.
3. Alocaţia de stat (200 lei)
Acte necesare:
- cerere tip;
- actele de identitate ale reprezentanţilor legali – copie şi original;
- actele de identitate ale reprezentanţilor legali – copie şi original;
- certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită alocaţia de stat - copie şi original;
Actele au fost depuse tot în 2 iunie, tot de către tatăl copilului. Alocaţia nu se primeşte pe luna în care s-a născut micuţul. La poştă am întrebat când vin banii şi ni s-a spus că în general după 3 luni, dovadă că încă nu am primit nimic.
4. Indemnizaţia de creştere a copilului
Acte necesare:
- cerere de la Asistenţă Socială;
- actul de identitate al solicitantului - (copie şi original);
- certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul (copie şi original),
- actul de identitate al solicitantului - (copie şi original);
- certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul (copie şi original),
- certificatele de naştere ale tuturor copiilor născuţi după data de 1 ianuarie 2006 (copie şi original);
- actele doveditoare privind realizarea de venituri precum şi nivelul lunar al acestora eliberate de angajatori sau autorităţi competente sunt următoarele:
+ adeverinţă eliberată de angajator (Anexa 2 la Ord. 68/2009 al MMSSF) din care să rezulte că persoana îndreptăţită:
- a realizat venituri salariale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului Fiscal, timp de 12 luni anterior datei naşterii copilului,
- nivelul lunar al acestora,
- prima şi ultima zi de concediu de maternitate,
- data împlinirii celor 42 de zile reprezentând concediul de lăuzie,
- prima zi de concediu de creşterea copilului;
- actele doveditoare privind realizarea de venituri precum şi nivelul lunar al acestora eliberate de angajatori sau autorităţi competente sunt următoarele:
+ adeverinţă eliberată de angajator (Anexa 2 la Ord. 68/2009 al MMSSF) din care să rezulte că persoana îndreptăţită:
- a realizat venituri salariale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului Fiscal, timp de 12 luni anterior datei naşterii copilului,
- nivelul lunar al acestora,
- prima şi ultima zi de concediu de maternitate,
- data împlinirii celor 42 de zile reprezentând concediul de lăuzie,
- prima zi de concediu de creşterea copilului;
Dacă banii vreţi să vi se vireze în cont bancar, (eu recomand asta pentru că noi în zonă avem o poştăriţă... de mai bine nu! ) să puneţi la dosar şi un extras de cont. Eu am cont la ING deci.. acolo aştept banii - contul să fie pe numele titularului. Atenţie mare ca adeverinţa de la serviciu să fie corect completată că altfel vă treziţi că faceţi drumuri în plus!
După ce voi primi primele alocaţii voi face o cerere la Braşov prin care solicit ca şi aceşti bani să mi se vireze în cont. Cred că se putea face acest lucru de la depunerea actelor doar că tati a omis iar eu chiar nu m-am gândit. Oricum totul are o rezolvare.
În legătură cu depunerea actelor la Făgăraş, evident se depun cât mai repede doar că birocraţia de dă peste cap. Eu am depus actele lunea şi mi s-a zis că actele vor ajunge la Braşov abia vineri pentru că numai atunci are cineva "drum" să le ducă. Deci câteva zile s-au pierdut din start. Decizia de la Braşov a venit în 26 august, aici mă înştiinţa că între 8 şi 28 ale lunii pot să primesc banii. Eu urmează să primesc banii începând cu 11 iulie, deci probabil luna august plină şi iulie jumătate.
Spor la... umblat! ;)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu